H Δυστυχία να είσαι Έλληνας…

Διάβασα στα ΝΕΑ: Το Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΛΙΑΜΕΠ) διοργανώνει την Πέμπτη 7 Απριλίου, ανοιχτή συζήτηση με θέμα: «Κρίση νομιμοποίησης κράτους και θεσμών».Ομιλητές στην εκδήλωση θα είναι:

– Απόστολος Δοξιάδης, συγγραφέας
– Στέλιος Ράμφος, συγγραφέας
– Χαρίδημος Τσούκας, καθηγητής των Πανεπιστημίων Κύπρου και Warwick

Τη συζήτηση θα συντονίσει ο Δημήτρης Μητρόπουλος, δημοσιογράφος της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 19.00, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο (Βασ. Σοφίας 22). πρόσκληση του ΕΛΙΑΜΕΜ ήταν για τις 19.00 στο Βυζαντινό Μουσείο.

Μ’ έτρωγε η περιέργεια να ακούσω την πρωτοπορία της διανόησης και πήγα. Λυπήθηκα για τον Απόστολο Δοξιάδη, δεν περιμένα τίποτα περισσότερο από τον Στέλιο Ράμφο και με έπιασε νευρικό γέλιο με τον Τσούκα. Λίγο πάνω, λίγο κάτω οι τρεις έκαναν μία προσπάθεια να πείσουν το, ιδεολογικά προσκείμενο κοινό ότι, για τα δεινά της χώρας υπεύθυνος είναι ο λαός ο οποίος, από το 1975 και μετά «πιέζει» την «κοινωνία» και αυτή τους πολιτικούς σε μία διαδικασία  «απονομιμοποίησης», που  δν επιτρέπει σε κανένα και σε τίποτα να πάει μπροστά.

Στις δύο ώρες που κάθισα δεν άκουσα ούτε ένα από τα ονόματα των 5 κουίσλινγκ που κυβέρνησαν τη χώρα από το 75 και μετά και κανείς δεν έριξε καμία ευθύνη σ’ αυτούς. Δεν άντεξα, ζήτησα το μικρόφωνο και είπα αυτά που γράφω αλλά, δεν νομίζω πως άρεσαν στο κοινό τους. Μόνο ένας  με πλησίασε και είπε «μπράβο για το θάρρος», τον ευχαρίστησα, ανέβηκα στη μοτοσικλέτα και γύρισα σπίτι. Στο δρόμο σκεπτόμουν πόσο πολλούς οπαδούς έχει, ακόμα, ο Νίκος Δήμου και το βιβλίο του «Η δυστυχία να είσαι Έλληνας».

Σύμφωνα με τους ομιλητές για την κατάσταση υπεύθυνος είναι ο κυρ Νίκος, βοσκός στην Ήπειρο και εγώ ο μαλάκας που δεν είχα καταλάβει ότι ανάγκασα τους πολιτικούς και τα κομματόσκυλά τους να δανειστούν 450 δισεκατομμύρια ευρώ… Περισσότερο όμως λυπήθηκα για τον Απόστολο Δοξιάδη. Πίστευα πως ήξερε

ΔΕΝ θα ξαναπάω

Υ.Γ. Είδα το σχόλιο μου να αναδημοσιεύεται (με τα λάθη που κάνω όταν γράφω και, δυστυχώς, δεν …διορθώνω επειδή με πιάνει η μανία να τελειώσω) στο ιστολόγιο Olympia.gr. Μπορείτε να βάλετε το διορθωμένο;

Δημοσιεύτηκε από τον kavvathas

Δημοσιογράφος, εκδότης,παρατηρητής γεγονότων, (πρώην)οδηγός αγώνων. Πάντα χειριστής ανεποπτέρων, αεροπλάνων και ελικοπτέρων -Journalist, publisher, (ex)racing & rally driver. Pilot (glider, plane + helicopter) Η δραστηριότητα του Κώστα Καββαθά στο χώρο της έντυπης δημοσιογραφίας ξεκίνησε το 1959 από το περιοδικό «Ταχύτης», που είχε ως αντικείμενό του τους αγώνες αυτοκινήτου. Eκδόθηκε για λίγο καιρό από την «Ecurie Eρμής», έναν από τους παλαιότερους συλλόγους φίλων της Αυτοκίνησης που ιδρύθηκαν στην Ελλάδα. Το 1963 ξεκίνησε η συνεργασία του με την εφημερίδα «Μεσημβρινή», στην οποία κράτησε τη στήλη του αυτοκινήτου για τρία περίπου χρόνια. Το 1966 δούλεψε στο εβδομαδιαίο περιοδικό επικαιρότητας «Άλφα», το πρώτο στα εγχώρια χρονικά του Τύπου που, στην ύλη του, είχε σελίδες αφιερωμένες στο αυτοκίνητο. Λίγο αργότερα χρονολογείται η πρώτη προσπάθεια να εκδόσει δικό του περιοδικό, με τον Γιάννη Μπαρδόπουλο, το «Τροχοί+Δρόμοι», η οποία όμως διακόπηκε λίγο πριν το τυπογραφείο!Από την πρώτη απόπειρα σώζονται λίγες φωτογραφίες, τις οποίες θα μπορέσετε να δείτε όταν το Ιστολόγιο γίνει, επιτέλους, portal. Μετά από σύντομο πέρασμα από το «Νέο Αυτοκίνητο» των αδελφών Αντώνη και Μιχάλη Γρατσία, εντάχθηκε στο επιτελείο του περιοδικού «Αuto Eξπρές» του Σπύρου Γαλαίου, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1967. Σύντομα ανέλαβε τη θέση του αρχισυντάκτη, διαδεχόμενος τον Κυριάκο Κορόβηλα. Τον Οκτώβριο του 1970 ίδρυσε, με τη σύζυγό του Σοφία, το περιοδικό «4ΤΡΟΧΟΙ» και, όπως ήταν λογικό, έριξε εκεί το βάρος της αρθρογραφίας του. Παρ' όλα αυτά βρήκε χρόνο να γράφει στο εβδομαδιαίο περιοδικό «Επίκαιρα», που όλοι οι παλιοί γνωρίζουν και που θεωρείται –ακόμη και σήμερα που εκδόθηκε ένα με τον ίδιο τίτλο- ως το καλύτερο του είδους που εκδόθηκε ποτέ στην Ελλάδα. Τα άρθρα του Κ.Κ. στα "Ε" θα συμπεριληφούν σύντομα και σε αυτό το ιστολόγιο. Άρθρα του δημοσιεύτηκαν επίσης στην εφημερίδα «Το Βήμα» από το 1991 ως το 1998, καθώς και για ένα ...μικρό διάστημα(!) στην «Καθημερινή», μία άλλη ιστορία, που επίσης θα μπορέσετε να απολαύσετε εδώ σαν μία σπαρταριστή (στηγελοιότητά της) "κωμωδία". Σήμερα, εκτός από τα περιοδικά των «Τεχνικών Εκδόσεων», ο Κώστας Καββαθάς αρθρογραφεί στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», από το πρώτο της φύλλο. Στο ενεργητικό του συμπεριλαμβάνονται -μέχρι στιγμής- δύο βιβλία: «Porsche, ο άνθρωπος και τα αυτοκίνητα» του Richard von Frankenberg, που μετέφρασε στα ελληνικά το 1972 μαζί με δύο ακόμη συναδέλφους του και «Το βιβλίο του Πραγματικού Οδηγού». Τα κείμενά του, έντονα συναισθηματικά, περιέχουν σχεδόν τα πάντα: περιγραφές από διεθνείς κι ελληνικούς αγώνες, ιστορίες από τα παλιά χρόνια του αυτοκινήτου, συνεντεύξεις από σημαντικά στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών και συμπεράσματα από τις εξαντλητικές δοκιμές των εκάστοτε νέων μοντέλων, κοινωνική κριτική και σχόλια για τα καλώς ή τα κακώς κείμενα της χώρας και των ανθρώπων της. Στα πρώτα χρόνια των «4Τροχών» έγραφε και τεχνικά άρθρα, καθώς και "συμβουλές" για την ασφαλή και ασφαλή και γρήγορη οδήγηση. Με το πέρασμα των δεκαετιών όμως αφ' ενός το ενδιαφέρον μετατοπίστηκε από την τεχνολογία στα ζαντολάστιχα και αφ΄ετέρου άλλοι, ικανότεροι ανέλαβαν (μικρός Νίνης, Έλλη Κοκκίνου, γελοτοποιός του αυτοκράτορα κλπ) και ο Κ.Κ. αποφάσισε πως, αρκετά με τα "τεχνικά άρθρα" που, άλλοστε, δεν γίνονται καταληπτά από τον "ανθό" της ελληνικής νεολαίας -έτσι όπως τον κατάντησαν οι ανεπάγγελτοι "πολιτικοί". Το 2009 ο Κώστας Καββαθάς συμπλήρωσε 50 χρόνια δημοσιογραφικήςςς και 40 εκδοτικής ζωής αν και η τελευταία δεν είναι ακριβώς όπως την οραματιζόταν για λόγους που αναφέρονται σε άλλες σελίδες του ιστολογίου…

25 σκέψεις σχετικά με το “H Δυστυχία να είσαι Έλληνας…

  1. Το βιβλίο του Νίκου Δήμου μου το σύστησε κάποιος φίλος πρόσφατα. Πρίν το αγοράσω, έψαξα και βρήκα κάποια αποσπάσματα του βιβλίου. Γράφανε λίγο πολύ αυτό που φανταζόμουν… Κύριε Καββαθά, χαίρομε για την αισιοδοξία σας αλλά στην πραγματικότητα μόνο μερικοί άνθρωποι έχουν συνειδητοποιήσει τι φταίει. Όπως διαπιστώνεται λίγοι θέλουν να βλέπουν την πραγματικότητα. Κι εγώ κάνω συζητήσεις, δεν επιμένω όμως και πολύ, δίοτι δεν ειμαι διατεθειμένος να ¨αδειάσω το δικό μου κεφάλι για να γεμίσω κάποιου αλλουνού». Δημοσκόπηση κάνω… και βλέπω ότι μερικοί άνθρωποι άν όχι όλοι πιστεύουν ότι σε κανα χρόνο , δύο το πολύ θα περάσει η κρίση και όλα θα είναι όπως πρώτα..Ας είναι έτσι σκέφτομε και άς είμαι εγω ο μαλάκας.

    Μου αρέσει!

    1. Πριν τρία χρόνια είχα την ευκαιρία να παραβρεθώ (από σπόντα μια και δεν ανήκω στον «κύκλο» των ισχυρών) σε ομιλία του Νουριελ Ρουμπινί. Του έθεσα την εξής ερώτηση: «κ. Ρουμπινί πιστεύετε ότι η κρίση είναι οικονομική ή δομική;».
      Η απάντηση ήταν ένα μείγμα γενικοτήτων ανακατεμένο με ολίγη αισιοδοξία για το μέλλον και πίστη στους κύκλους του συστήματος. Δεν με ικανονοποίησε αλλά, αυτό δεν σημαίνει τίποτα απολύτως. Μα απολύτως σας λέω

      Μου αρέσει!

  2. Μπράβο για το θάρρος σας στατιστικά πόσοι τέτοιοι να υπήρχαν μέσα στην αίθουσα; κάτι σαν το κρυφό σχολειό διαισθάνομαι, που μπορεί να μην υπήρχε με τις δομές που θα θέλανε οι σημερινοί αλλά μάλλον ήταν φωλιασμένο στο DNA τους κι ας μην το είχαν αποκωδικοποιήσει τότε.

    Ωραίο το τελείωμα σταράτο ΔΕΝ…

    Lonely

    Μου αρέσει!

  3. Θαυμάζω το κουράγιο του Κυρίου, που διέθεσε το χρόνο του για να πάει σε τέτοια μάζωξη…
    Περίμενε άραγε διαφορετική εξέλιξη?

    Μου αρέσει!

  4. Αν η «πρωτοπορία της διανόησης» του ελληνισμού θεωρείται από τους Έλληνες ότι αντιπροσωπεύεται από αυτούς τους ανθρώπους, τότε έχουν δίκιο. Δυστυχία να είσαι Έλληνας!

    Μου αρέσει!

  5. ο απλως λαος ξερει πολλη καλα ποιος φταιει … το θεμα ειναι να μπορεσει επιτελους να εκφραστει … σε εκλογες …. αλλα με αυτο το πολιτικο σικε κατεστημενο δυσκολα βλεπεις φως … γιαυτο και η αποχη εχει φτασει 60%… κριμα για τη δηθεν ελιτ γιατι ειναι ολοι οικοσιτοι των μεγαλων διαπλεκομενων οικων …

    Μου αρέσει!

    1. Έχει φτάσει εκεί γιατί, όπου κοιτάς βλέπεις γραβάτες χρώματος «σκατί» με …κεραυνούς αλλά και άλλες «μοντέρνες» σε μοβ, κόκινο ακόμα και μουσταρδί σε στιλ τραγάκη

      Μου αρέσει!

  6. Ανοικτή συζήτηση με θέμα: «κρίση νομιμοποιήσης κράτους και θεσμών». κ. Καββαθά μάλλον δεν έπεσε στην αντίληψή σας μια – δεν βρίσκω λέξη να τη χαρακτηρίσω – δήλωση του υπουργού (συνταγματολόγου) Λοβέρδου, μάλλον στο γνωστό κανάλι ήταν, να τι είπε: Άρα, πηγή νομιμοποίησης δεν είναι οι εκλογές, πηγή νομιμοποίησης είναι η αλήθεια και η αποτελεσματικότητα». Σχολιάστε το εσείς, γιατί αν το κάνω εγω, θα με «φιλτράρετε» για να μην σας εκθέσω και θα έχετε απόλυτα δίκιο!

    Μου αρέσει!

    1. Νομίζω ότι, ήλθε καιρός να οργανώσουμε μία συνάντηση. Τι λέτε; Να νοικιάσω μία αίθουσα σε ένα ξενοδοχείο στη Μιχαλακοπούλου να ανταλλάξουμε καμία άποψη; Υπάρχει κάποιος που μπορεί να βοηθήσει με τα διαδικαστικά

      Μου αρέσει!

  7. Αγαπητέ Κώστα,

    Νομίζω ότι έχετε δίκιο αλλά η αλήθεια είναι κάπου στη μέση: ναι προφανώς κάποιος διέφθειρε το λαό, αλλά από την άλλη ο λαός είναι υπεύθυνος για τις ηγεσίες που εξέλεξε τόσα χρόνια. Όταν βλέπω μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού να πηγαίνουν για φραπόγαλο όταν έχει εκλογές και να κορδώνονται «δεν ψηφίζω κανένα», προφανώς είναι υπεύθυνοι για το αποτέλεσμα.

    Πολίτης σημαίνει παρακολουθώ, μαθαίνω, ξέρω όταν μια κυβέρνηση έχει εκτροχιάσει το χρέος (πχ.) και την καταψηφίζω.

    Εν ολίγοις, η ψήφος εμπεριέχει ευθύνη, μεγάλη,

    φιλικά,

    Μου αρέσει!

    1. Να με συγχωρείς αλλά… Ποιος δημιουργεί τις υποδομές για να μπορεί ο πολίτης να μαθαίνει, κρίνει, παρακολουθεί, μορφώνεται, εκπαιδεύεται, πάσχει, καταλαβαίνει, κρίνει, αποφασίζει; Αυτοί και ΜΟΝΟ αυτοί οι ατάλαντοι γραβατάνθρωποι είναι υπεύθυνοι για την «κατάντια» του πολίτη. Τον φτιάχνουν από μικρό σαν τα μούτρα τους και είναι φυσικό το αντίγραφο να επιλέγει το πρωτότυπο, ναι;

      Μου αρέσει!

      1. Ναι, χιλιες φορες ναι. Και, τωρα που το σκεφτομαι, μαλλον ειστε ο ανθρωπος που μπορει να με βοηθησει.

        Ξερετε, ειμαι ενα απο τα 20000 θυματα που, οπως λενε τα ΜΜΕ, εκλεβα το ΙΚΑ (3,7 δις) με τις συνταξεις.

        Εσεις με καταλαβαινετε, τι φταιω εγω που, αν και ο μακαριτης ο πατερας μου «εφυγε» πριν 15 χρονια, συνεχιζα να εισπραττω κανονικα τη συνταξη του. Ετσι με εμαθαν οι κοπριτες οι πολιτικοι μας, ετσι εκανα. Λογικο? Λογικοτατο.

        Εγω θα τους τα πω στο δικαστηριο:
        «Κυριοι, δεν φταιω εγω. Εγω νοιαζομαι για τη χωρα μου, κανω καθημερινο αγωνα. Σκεφτειτε, εχω τελειωσει το πολυτεχνειο, πηρα και PhD, και παρολα αυτα με δυσκολια τα βγαζω περα. Φταινε οι υποδομες, φταινε οι ανικανοι και διεφθαρμενοι πολιτικοι μας, φταινε οι δωσιλογοι, οι αργυραμοιβοι, οι σοροτροφιμοι. ΟΧΙ ΕΓΩ. ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΦΤΑΙΩ ΕΓΩ (ακομα και οταν φταιω).

        Αν δεν με πιστευετε, εχω καλεσει και τον κ. Καββαθα να σας τα πει κι αυτος.»

        Λοιπον, θα ρθειτε στο δικαστηριο, ναι?

        Μου αρέσει!

  8. Δάσκαλε συγγνώμη, μα τι περίμενες να ακούσεις; Όλη η nomenclatura της λέσχης Μπίλντερμπεργκ είναι μέλη στο ΕΛΙΑΜΕΠ. Αφού δεν σε δείρανε με όσα τους είπες, πάλι καλά να λες!!!

    Μου αρέσει!

      1. Κ.Κ σε θεωρώ ως πνευματικό μου πατέρα. Έμαθα κάτι που με στεναχώρησε. Έφυγε ο Γ. Μοσχούς. Τον έμαθα μέσα από τις σελίδες των περιοδικών μας. Ένιωσα να κόβεται ένα κομμάτι μου. Ένα μικρό αφιέρωμα αν γίνεται δάσκαλε γι αυτόν το μεγάλο βιρτουόζο του μπάκετ.

        Μου αρέσει!

  9. Κι’ απο μενα μπραβο, Κωστα -κι’οχι μονο γι’αυτο… Ομως αληθεια, πως αντεξες μεχρι τελους αυτους τους κυριους; Οσο καλοπροαιρετος και να ειναι κανεις, θεωρω οτι ειναι πια ολοφανερο πως οι (καθε ειδους και ιεραρχικης βαθμιδας) κουισλινγκ δεν ειναι μονοι τους!

    (ενας ακομη υπευθυνος για την κατασταση)

    Μου αρέσει!

  10. Κώστα ,

    Έχεις χιούμορ !

    Σε θαυμάζω για το θάρρος και την υπομονή Σου!

    Ο Δήμου, σε άρθρο του παρουσίαζε την Γερμανική κοινωνία ως ανεκτική σε ξένους.

    Ή είναι αφελήίς ή μας θεωρεί αφελείς, διότι όσοι έχουμε ζήσει στις χώρες αυτές γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι Γερμανοί, Αυστριακοί και Γεραμανοελβετοί, θεωρούν όλους τους ξένους «Auslaender», ήγουν αλλοδαπούς. Πιστεύουν μάλιστα ότι δεν είναι πολιτισμένο να έχουν πραγματική φιλία με Auslaender …!

    Αυτά τα γράφω σαν ένας Έλληνας που έζησε πολλά χρόνια εκεί, έμαθε την κοινωνία τους καλά, μπήκε στην καλή κοινωνία τους, έτυχε αναγνώρισης εκ μέρους της και παρ’ ολίγο να μείνει εκεί!

    Μου αρέσει!

    1. Τον Ν.Ν. τον ξέρω πάνω από …40 χρόνια. Για πολλά έγραφε στους 4Τ αλλά έφυγε επειδή, όπως σημείω σε κάπου, «το περιοδικό έπεψε να γράφει γι’ αυτοκίνητα» που, σε ελεύθερη μετάφραση σήμαινε ότι, στις σελίδες του εμφανίστηκαν σημαντικοί δημοσιογράφοι, συγγραφείς και στοχάστες που ΕΥΤΥΧΩΣ ΔΕΝ έγραφαν «γι’ αυτοκίνητα»! Οι απόψεις του για τους δυτικούς διαφέρουν ριζικά απ’ τις δικές μου. Εγώ θαυμάζω τη σοβαρότητα που αντιμετωπίζουν κάθε τεχνικό-επιστημονικό πρόβλημα αλλά, διάβολε, το ίδιο κάνουν και οι …Ιταλοί χωρίς να είναι συγκαμένοι και κρυόκωλοι. Τι θα ήθελα για τη χώρα μου; Την σοβαρότητα των γερμανών και το χιούμορ των ταινιών του ιταλικού κινηματογράφου και την φινέτσα των δημιουργιών των μηχανικών και σχεδιαστών της Φεράρι και της Ντουκάτι. Τώρα… Αν, απ’ τα χέρια ενός άξεςστου Έλληνα σαν εμένα πέσει κανένα χαρτομάντηλο ε, διάβολε δεν είναι το ίδιο με το να πέφτει στο κεφάλι μιας ιρακινής οικογένεις μία βόμβα 1000 λιβρών από ύψος 12.000 μέτρων και να στένει στον άλλο κόσμο 4 οικογένειες που γιορτάζουν… Όπως έλεγε και ο Έρνεστ Μποργκνάϊν σε μία παλιά ταιανία what we have here is lack of communication

      Μου αρέσει!

  11. O Νικος Δημου ανηκει και αυτος στο «αδελφατο» των αποφοιτων του αμερικανικου κολεγιου των Αθηνων, που εδρευει στο ψυχικο.

    Δειτε ποιοι και ποσοι ακομα ειναι αποφοιτοι αυτου του κολεγιου, αξιολογηστε την σταση τους απεναντι στα πραγματα και θα καταλαβετε τι ρολο παιζει αυτο το κολεγιο.

    Ο κυκλος των χαμενων ποιητων αλα ελληνικα.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.