Προσπάθεια για την αναβίωση των υδροπλάνων στην Ελλάδα

Κάθε καλοκαίρι επανέρχονται στο προσκήνιο. Τα υδροπλάνα φιλοδοξούν να επανεμφανιστούν στην Ελλάδα, παρά το στραπάτσο των AirSeaLines και ArgoAirways, οι οποίες ανέστειλαν τη λειτουργία τους.
Tο Υπουργείο Υποδομών εμφανίζεται διατεθειμένο να άρει τις αγκυλώσεις του υπάρχοντος νομοθετικού καθεστώτος, παρέχοντας τη δυνατότητα δραστηριοποίησης σε νέες εταιρείες. Το υπουργείο φιλοδοξεί να ανοίξει την αγορά, προωθώντας τις αναγκαίες νομοθετικές παρεμβάσεις, που έχουν να κάνουν, τόσο με κανονιστικά θέματα (αριθμός πτήσεων, διευθέτηση αρμοδιοτήτων μεταξύ των υπουργείων), όσο και με την υιοθέτηση αναπτυξιακών πρωτοβουλιών, όπως η επιδότηση των άγονων γραμμών και η εκμετάλλευση υδατοδρομίων από τους ΟΤΑ (σε μακροπρόθεσμο επίπεδο).
Εφόσον υλοποιηθεί το νέο νομοθετικό καθεστώς, το οποίο σύρεται από το… 2004, ενδέχεται να εκδηλωθεί απτό επενδυτικό ενδιαφέρον. Μεταξύ των ενδιαφερομένων εμφανίζεται η εταιρεία Κ2 SmartJets, η οποία παρέχει πτήσεις τσάρτερ με πολυτελή μικρά αεροσκάφη.
Γι’ αυτόν το λόγο, η εταιρεία, συμφερόντων του κ. Ανδρέα Καροτσιέρη, έχει προσεγγίσει πρώην ανώτατα στελέχη της AirSeaLines. Παράλληλα, πρώιμο ενδιαφέρον για δραστηριοποίηση στην αγορά φέρεται να έχει εκφράσει η DolphinCapitalInvestors, αλλά και Έλληνας εφοπλιστής, μεσαίου βεληνεκούς, ο οποίος επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Ως γνωστόν, η AirSeaLines ήταν η εταιρεία που άνοιξε την αγορά το 2004, αλλά κατέρρευσε το 2009, με απώλειες 22 εκατ. ευρώ. Παρόμοια κατάληξη είχε και το εγχείρημα της ArgoAirways στο Βόλο, η οποία προσπαθεί να επαναλειτουργήσει. Το Υπουργείο Υποδομών επιθυμεί να προωθήσει το σχετικό ΠΔ μέχρι το καλοκαίρι, προκειμένου οι εταιρείες να καταρτίσουν σαφές επιχειρησιακό σχέδιο, καθώς μέχρι σήμερα όποια εταιρεία επιχειρήσει, έχει τη δυνατότητα πραγματοποίησης 3 πτήσεων την ημέρα.
Έξι χρόνια στο ψυγείο
Οι πρώτες γενικές κατευθύνσεις για την ίδρυση αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας στην Ελλάδα δόθηκαν με το νομοσχέδιο 3333/2005. Ο νόμος αυτός παρέπεμπε τη ρύθμιση κρίσιμων θεμάτων σε Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα έπρεπε να εκδοθεί εντός έξι μηνών.
Πέρασαν περισσότερα από έξι χρόνια και το ΠΔ ακόμα εκδίδεται, εξαιτίας της γραφειοκρατίας, αλλά και ενστάσεων που υπέβαλαν η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το Υπουργείο Ναυτιλίας, για να αποσαφηνιστούν θεσμικά ζητήματα, όπως οι απαιτούμενοι κανόνες λειτουργίας και ασφάλειας των υδατοδρομίων, οι περιοχές κίνησης και ελιγμών των υδροπλάνων, καθώς και πολλές άλλες διατάξεις τελωνειακής και αστυνομικής φύσεως.
ΙΣΟΤΙΜΙΑ

Την ανάρτηση έκανε ο ΑΓΡΥΠΝΟΣ ΦΡΟΥΡΟΣ στις Δευτέρα, Μάϊος 02, 2011

Δημοσιεύτηκε από τον kavvathas

Δημοσιογράφος, εκδότης,παρατηρητής γεγονότων, (πρώην)οδηγός αγώνων. Πάντα χειριστής ανεποπτέρων, αεροπλάνων και ελικοπτέρων -Journalist, publisher, (ex)racing & rally driver. Pilot (glider, plane + helicopter) Η δραστηριότητα του Κώστα Καββαθά στο χώρο της έντυπης δημοσιογραφίας ξεκίνησε το 1959 από το περιοδικό «Ταχύτης», που είχε ως αντικείμενό του τους αγώνες αυτοκινήτου. Eκδόθηκε για λίγο καιρό από την «Ecurie Eρμής», έναν από τους παλαιότερους συλλόγους φίλων της Αυτοκίνησης που ιδρύθηκαν στην Ελλάδα. Το 1963 ξεκίνησε η συνεργασία του με την εφημερίδα «Μεσημβρινή», στην οποία κράτησε τη στήλη του αυτοκινήτου για τρία περίπου χρόνια. Το 1966 δούλεψε στο εβδομαδιαίο περιοδικό επικαιρότητας «Άλφα», το πρώτο στα εγχώρια χρονικά του Τύπου που, στην ύλη του, είχε σελίδες αφιερωμένες στο αυτοκίνητο. Λίγο αργότερα χρονολογείται η πρώτη προσπάθεια να εκδόσει δικό του περιοδικό, με τον Γιάννη Μπαρδόπουλο, το «Τροχοί+Δρόμοι», η οποία όμως διακόπηκε λίγο πριν το τυπογραφείο!Από την πρώτη απόπειρα σώζονται λίγες φωτογραφίες, τις οποίες θα μπορέσετε να δείτε όταν το Ιστολόγιο γίνει, επιτέλους, portal. Μετά από σύντομο πέρασμα από το «Νέο Αυτοκίνητο» των αδελφών Αντώνη και Μιχάλη Γρατσία, εντάχθηκε στο επιτελείο του περιοδικού «Αuto Eξπρές» του Σπύρου Γαλαίου, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1967. Σύντομα ανέλαβε τη θέση του αρχισυντάκτη, διαδεχόμενος τον Κυριάκο Κορόβηλα. Τον Οκτώβριο του 1970 ίδρυσε, με τη σύζυγό του Σοφία, το περιοδικό «4ΤΡΟΧΟΙ» και, όπως ήταν λογικό, έριξε εκεί το βάρος της αρθρογραφίας του. Παρ' όλα αυτά βρήκε χρόνο να γράφει στο εβδομαδιαίο περιοδικό «Επίκαιρα», που όλοι οι παλιοί γνωρίζουν και που θεωρείται –ακόμη και σήμερα που εκδόθηκε ένα με τον ίδιο τίτλο- ως το καλύτερο του είδους που εκδόθηκε ποτέ στην Ελλάδα. Τα άρθρα του Κ.Κ. στα "Ε" θα συμπεριληφούν σύντομα και σε αυτό το ιστολόγιο. Άρθρα του δημοσιεύτηκαν επίσης στην εφημερίδα «Το Βήμα» από το 1991 ως το 1998, καθώς και για ένα ...μικρό διάστημα(!) στην «Καθημερινή», μία άλλη ιστορία, που επίσης θα μπορέσετε να απολαύσετε εδώ σαν μία σπαρταριστή (στηγελοιότητά της) "κωμωδία". Σήμερα, εκτός από τα περιοδικά των «Τεχνικών Εκδόσεων», ο Κώστας Καββαθάς αρθρογραφεί στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», από το πρώτο της φύλλο. Στο ενεργητικό του συμπεριλαμβάνονται -μέχρι στιγμής- δύο βιβλία: «Porsche, ο άνθρωπος και τα αυτοκίνητα» του Richard von Frankenberg, που μετέφρασε στα ελληνικά το 1972 μαζί με δύο ακόμη συναδέλφους του και «Το βιβλίο του Πραγματικού Οδηγού». Τα κείμενά του, έντονα συναισθηματικά, περιέχουν σχεδόν τα πάντα: περιγραφές από διεθνείς κι ελληνικούς αγώνες, ιστορίες από τα παλιά χρόνια του αυτοκινήτου, συνεντεύξεις από σημαντικά στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών και συμπεράσματα από τις εξαντλητικές δοκιμές των εκάστοτε νέων μοντέλων, κοινωνική κριτική και σχόλια για τα καλώς ή τα κακώς κείμενα της χώρας και των ανθρώπων της. Στα πρώτα χρόνια των «4Τροχών» έγραφε και τεχνικά άρθρα, καθώς και "συμβουλές" για την ασφαλή και ασφαλή και γρήγορη οδήγηση. Με το πέρασμα των δεκαετιών όμως αφ' ενός το ενδιαφέρον μετατοπίστηκε από την τεχνολογία στα ζαντολάστιχα και αφ΄ετέρου άλλοι, ικανότεροι ανέλαβαν (μικρός Νίνης, Έλλη Κοκκίνου, γελοτοποιός του αυτοκράτορα κλπ) και ο Κ.Κ. αποφάσισε πως, αρκετά με τα "τεχνικά άρθρα" που, άλλοστε, δεν γίνονται καταληπτά από τον "ανθό" της ελληνικής νεολαίας -έτσι όπως τον κατάντησαν οι ανεπάγγελτοι "πολιτικοί". Το 2009 ο Κώστας Καββαθάς συμπλήρωσε 50 χρόνια δημοσιογραφικήςςς και 40 εκδοτικής ζωής αν και η τελευταία δεν είναι ακριβώς όπως την οραματιζόταν για λόγους που αναφέρονται σε άλλες σελίδες του ιστολογίου…

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.