Η αριθμητική του χρέους

 

Εξαιρετικό

Του Σταυρου Λυγερου, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Ηρκεσε ένα δημοσίευμα ότι η Γερμανία θα συμφωνήσει στην παροχή πρόσθετου δανείου ύψους 60 – 65 δισ. ευρώ για να ξεχειλίσει η αισιοδοξία. Μέχρι και το ημιθανές Χρηματιστήριο είχε έκλαμψη. Στην πραγματικότητα, όμως, ο ορίζοντας είναι σκοτεινός. Οπως είναι γνωστό, το Μνημόνιο στηρίχθηκε στην υπόθεση ότι στις αρχές του 2012 η Ελλάδα θα ξαναδανείζεται από τις αγορές. Ολα δείχνουν, όμως, ότι τα επόμενα χρόνια οι αγορές θα παραμείνουν κλειστές για την Ελλάδα. Για να αποφευχθεί η στάση πληρωμών πρέπει ή το χρέος να αναδιαρθρωθεί ή να δοθεί πρόσθετο δάνειο. Η Ευρωτράπεζα αποκλείει την αναδιάρθρωση. Το μόνο που συζητείται είναι η εθελοντική διακράτηση, ώστε να μην υποχρεωθούν οι ευρωπαϊκές τράπεζες να πληρώσουν ασφάλιστρα κινδύνου (CDS). Γι’ αυτό και η Ευρωζώνη προσανατολίζεται στη λύση του νέου δανείου.

 

Ας δούμε, όμως, τους αριθμούς: Ακόμα και στην απίθανη περίπτωση που μηδενισθεί το πρωτογενές έλλειμμα, το 2012 η Ελλάδα πρέπει να πληρώσει περίπου 52 δισ. (35 για ληξιπρόθεσμα ομόλογα [29+6] και 17 για τόκους), ενώ θα λάβει από την τρόικα 12 δισ. Το 2013 η Ελλάδα δεν έχει λαμβάνειν από την τρόικα, αλλά πρέπει να πληρώσει περίπου 44 δισ. (27 για ληξιπρόθεσμα ομόλογα και 17 για τόκους). Στη διετία 2012 – 13, δηλαδή, έχει ανάγκη περισσότερα από 84 δισ. Ακόμα και αν λάβει δάνειο 60 – 65 δισ., υπάρχει μία διαφορά 20 – 25 δισ. Αυτή υποτίθεται ότι θα καλυφθεί από τις ιδιωτικοποιήσεις και την εκποίηση δημόσιας περιουσίας.

 

Η ζωή, όμως, δεν τελειώνει το 2013. Πού θα βρει η Ελλάδα τα δεκάδες δισ. ετησίως για να εξυπηρετεί το υπέρογκο χρέος της; Μετά το 2014, μάλιστα, το ετήσιο ποσό για τόκους θα ανεβαίνει. Η συνταγή της περικοπής δαπανών δεν μπορεί από μόνη της να καταστήσει το χρέος βιώσιμο, ώστε να καταστεί δυνατός ο δανεισμός από τις αγορές. Η ένταξη στον μόνιμο ευρωπαϊκό μηχανισμό θα ανακυκλώσει παρά θα λύσει το πρόβλημα, τροφοδοτώντας το σενάριο εξοστρακισμού της Ελλάδας από την Ευρωζώνη. Η ανάταξη της ελληνικής οικονομίας μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο εάν το τολμηρό δημοσιονομικό νοικοκύρεμα (και στις δαπάνες και στα έσοδα) συνδυασθεί ταυτοχρόνως αφενός με την αξιοποίηση των πολλών λιμναζουσών αναπτυξιακών δυνατοτήτων και αφετέρου με ένα «κούρεμα» του χρέους.

Δημοσιεύτηκε από τον kavvathas

Δημοσιογράφος, εκδότης,παρατηρητής γεγονότων, (πρώην)οδηγός αγώνων. Πάντα χειριστής ανεποπτέρων, αεροπλάνων και ελικοπτέρων -Journalist, publisher, (ex)racing & rally driver. Pilot (glider, plane + helicopter) Η δραστηριότητα του Κώστα Καββαθά στο χώρο της έντυπης δημοσιογραφίας ξεκίνησε το 1959 από το περιοδικό «Ταχύτης», που είχε ως αντικείμενό του τους αγώνες αυτοκινήτου. Eκδόθηκε για λίγο καιρό από την «Ecurie Eρμής», έναν από τους παλαιότερους συλλόγους φίλων της Αυτοκίνησης που ιδρύθηκαν στην Ελλάδα. Το 1963 ξεκίνησε η συνεργασία του με την εφημερίδα «Μεσημβρινή», στην οποία κράτησε τη στήλη του αυτοκινήτου για τρία περίπου χρόνια. Το 1966 δούλεψε στο εβδομαδιαίο περιοδικό επικαιρότητας «Άλφα», το πρώτο στα εγχώρια χρονικά του Τύπου που, στην ύλη του, είχε σελίδες αφιερωμένες στο αυτοκίνητο. Λίγο αργότερα χρονολογείται η πρώτη προσπάθεια να εκδόσει δικό του περιοδικό, με τον Γιάννη Μπαρδόπουλο, το «Τροχοί+Δρόμοι», η οποία όμως διακόπηκε λίγο πριν το τυπογραφείο!Από την πρώτη απόπειρα σώζονται λίγες φωτογραφίες, τις οποίες θα μπορέσετε να δείτε όταν το Ιστολόγιο γίνει, επιτέλους, portal. Μετά από σύντομο πέρασμα από το «Νέο Αυτοκίνητο» των αδελφών Αντώνη και Μιχάλη Γρατσία, εντάχθηκε στο επιτελείο του περιοδικού «Αuto Eξπρές» του Σπύρου Γαλαίου, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1967. Σύντομα ανέλαβε τη θέση του αρχισυντάκτη, διαδεχόμενος τον Κυριάκο Κορόβηλα. Τον Οκτώβριο του 1970 ίδρυσε, με τη σύζυγό του Σοφία, το περιοδικό «4ΤΡΟΧΟΙ» και, όπως ήταν λογικό, έριξε εκεί το βάρος της αρθρογραφίας του. Παρ' όλα αυτά βρήκε χρόνο να γράφει στο εβδομαδιαίο περιοδικό «Επίκαιρα», που όλοι οι παλιοί γνωρίζουν και που θεωρείται –ακόμη και σήμερα που εκδόθηκε ένα με τον ίδιο τίτλο- ως το καλύτερο του είδους που εκδόθηκε ποτέ στην Ελλάδα. Τα άρθρα του Κ.Κ. στα "Ε" θα συμπεριληφούν σύντομα και σε αυτό το ιστολόγιο. Άρθρα του δημοσιεύτηκαν επίσης στην εφημερίδα «Το Βήμα» από το 1991 ως το 1998, καθώς και για ένα ...μικρό διάστημα(!) στην «Καθημερινή», μία άλλη ιστορία, που επίσης θα μπορέσετε να απολαύσετε εδώ σαν μία σπαρταριστή (στηγελοιότητά της) "κωμωδία". Σήμερα, εκτός από τα περιοδικά των «Τεχνικών Εκδόσεων», ο Κώστας Καββαθάς αρθρογραφεί στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», από το πρώτο της φύλλο. Στο ενεργητικό του συμπεριλαμβάνονται -μέχρι στιγμής- δύο βιβλία: «Porsche, ο άνθρωπος και τα αυτοκίνητα» του Richard von Frankenberg, που μετέφρασε στα ελληνικά το 1972 μαζί με δύο ακόμη συναδέλφους του και «Το βιβλίο του Πραγματικού Οδηγού». Τα κείμενά του, έντονα συναισθηματικά, περιέχουν σχεδόν τα πάντα: περιγραφές από διεθνείς κι ελληνικούς αγώνες, ιστορίες από τα παλιά χρόνια του αυτοκινήτου, συνεντεύξεις από σημαντικά στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών και συμπεράσματα από τις εξαντλητικές δοκιμές των εκάστοτε νέων μοντέλων, κοινωνική κριτική και σχόλια για τα καλώς ή τα κακώς κείμενα της χώρας και των ανθρώπων της. Στα πρώτα χρόνια των «4Τροχών» έγραφε και τεχνικά άρθρα, καθώς και "συμβουλές" για την ασφαλή και ασφαλή και γρήγορη οδήγηση. Με το πέρασμα των δεκαετιών όμως αφ' ενός το ενδιαφέρον μετατοπίστηκε από την τεχνολογία στα ζαντολάστιχα και αφ΄ετέρου άλλοι, ικανότεροι ανέλαβαν (μικρός Νίνης, Έλλη Κοκκίνου, γελοτοποιός του αυτοκράτορα κλπ) και ο Κ.Κ. αποφάσισε πως, αρκετά με τα "τεχνικά άρθρα" που, άλλοστε, δεν γίνονται καταληπτά από τον "ανθό" της ελληνικής νεολαίας -έτσι όπως τον κατάντησαν οι ανεπάγγελτοι "πολιτικοί". Το 2009 ο Κώστας Καββαθάς συμπλήρωσε 50 χρόνια δημοσιογραφικήςςς και 40 εκδοτικής ζωής αν και η τελευταία δεν είναι ακριβώς όπως την οραματιζόταν για λόγους που αναφέρονται σε άλλες σελίδες του ιστολογίου…

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.