ΕΝΑΝΤΙΟΝ…

του Σωκράτη Παπαχατζή

«Δεν υπάρχει πιο χυδαία φιλοδοξία, απ’ το να θέλουμε να ξεχωρίζουμε. Αυτό το απαίσιο ‘υπείροχον έμμεναι άλλων’ που μας άφησαν οι αρχαίοι».
Με την άρνησή του να παραλάβει το Βραβείο Γραμμάτων και με φράσεις όπως η παραπάνω, ο Ντίνος Χριστιανόπουλος προκαλεί απορία στους θιασώτες της κουλτούρας του «you can be a star», θεμελιωμένης στον κανόνα του θεμιτού ατομικού συμφέροντος, όπου η έννοια της ισότητας ισοδυναμεί με παροχή ίσων ευκαιριών για την …κατάργησή της.
Ο ποιητής μιλά για τους συμβιβασμούς στους οποίους σπρώχνει τον άνθρωπο η «χυδαία φιλοδοξία». Και να ‘ταν μόνο αυτοί. Στον πολιτισμό των δεικτών και των επιδόσεων, το ανελέητο ντόπινγκ, η νοοτροπία του πρωταθλητή, η μισανθρωπική επιδίωξη της μοναξιάς στην κορυφή, εξασφαλίζουν το απαραίτητο για την εξουσία divide et impera.  Όσο για το σύνθημα που δονεί τα πλήθη, «impossible is nothing», είναι ο εφιάλτης του «γνώθι σαυτόν».
Η κουλτούρα της διαφορετικότητας και των ιδιωτικών εξόδων κινδύνου είναι η άλλη όψη εκείνης του τζόγου [εκτός αν θεωρήσουμε ότι οι «πλούσιοι και διάσημοι» έχουν κατακτήσει την κορυφή …με την αξία τους, ή έστω, «απλώς» με γονυκλισίες και χειροφιλήματα]. Νομοτελειακή κατάληξή της δεν μπορούσε να είναι παρά η «παγκοσμιοποιημένη κοινωνία» ως πλανητικών διαστάσεων καζίνο, την οποία είχαμε την τύχη να κληρονομήσουμε.
Θα μπορούσε να υποστηρίξει κάποιος ότι υπάρχει μια αντίφαση ανάμεσα στις απόψεις του λογοτέχνη και στο ότι τα βιβλία του κυκλοφορούν στην αγορά: Απόφαση δημοσίευσης, ισοδυναμεί  με αξίωση προσοχής. Κι όταν χιλιάδες ομότεχνοί σου πράττουν το ίδιο, βρίσκεσαι συνειδητά σε ανταγωνιστικό πλαίσιο, τουτέστιν, θέλεις να ξεχωρίσεις.
Όμως, ο αληθινός καλλιτέχνης ενδιαφέρεται να προβάλλει όχι τον εαυτό του, αλλά το ίδιο το έργο, ως κάτι ανεξάρτητο από αυτόν. Και θα το κάνει για το δικό του, όπως θα το έκανε για το έργο κάποιου άλλου.
Υπό αυτή την έννοια η στάση του Ντίνου Χριστιανόπουλου είναι σε αγαστή σύμπνοια με εκείνην μιας διαδικτυακής κοινότητας ανθρώπων που επιλέγουν να υπάρχουν, ανιδιοτελώς, αποκλειστικά μέσα από τα κείμενά τους.

Δημοσιεύτηκε από τον Σωκράτης Παπαχατζής / Socratis Papahatzis

Η "αυτοπαρουσίαση" είναι μια διαδικασία κουραστική και μάλλον άκομψη. Περιορίζομαι λοιπόν στη μουσική και τα κείμενα, τις βασικές μου ασχολίες, που αποτελούν τον λόγο ύπαρξης του blog. Τα σχόλια θα δημοσιεύονται χωρίς παρέμβαση. Εξαίρεση, τυχόν ...συκοφαντικές αναρτήσεις που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν νομικό πρόβλημα. Οι τελευταίες θα απαλείφονται με την εμφάνισή τους. • Self presentation can be a tedious process and rather awkward. So I’ll limit myself to music and writing, my main interests and the raison d ' être of this blog. All comments will be published. Sole exception, any ...slanderous posts that could create legal problems. The latter will be deleted by their appearance.

21 σκέψεις σχετικά με το “ΕΝΑΝΤΙΟΝ…

  1. Αχ καημενη Ποπαρα…σε περιποιηθηκε καλα ο Χριστινοπουλος…για οσους δεν το προσεξουν την χαιρεταει λεγοντας «γεια σας και ολα καβλά»…χθες λοιπον στην εκπομπη της…(τωρα τελευταια πολυ τηλεοραση βλεπω,ε;)

    Μου αρέσει!

    1. Ἑνὸς λεπτοῦ σιγή

      Ἐσεῖς ποὺ βρήκατε τὸν ἄνθρωπά σας
      κι ἔχετε ἕνα χέρι νὰ σᾶς σφίγγει τρυφερά,
      ἕναν ὦμο ν᾿ ἀκουμπᾶτε τὴν πίκρα σας,
      ἕνα κορμὶ νὰ ὑπερασπίζει τὴν ἔξαψή σας,

      κοκκινίσατε ἄραγε γιὰ τὴν τόση εὐτυχία σας,
      ἔστω καὶ μία φορά;
      Εἴπατε νὰ κρατήσετε ἑνὸς λεπτοῦ σιγή
      γιὰ τοὺς ἀπεγνωσμένους;

      (ἀπὸ τὴ Συλλογή: «Ἀνυπεράσπιστος Καημός»)

      Μου αρέσει!

      1. Και ο… Ντινος και ο… Χριστιανοπουλος ειναι… δυο χαρισματικοι αλλα και τοσο αντιθετοι χαρακτηρες…, αλλα εγω θελω να σταθω στα «δελτια» ειδησεων, που αναφερθηκαν στην βραβευση του, αλλα κανεις δεν αναφερθηκε στην ΧΥΛΟΠΙΤΑ που τους εριξε και να τονισω οτι το βραβειο συνοδευονταν και απο χρηματικο ποσο…………

        Μου αρέσει!

  2. Στην κοσμάρα του ο άνθρωπος.
    Όχι πως είναι μοναδική περίπτωση, αλλά δείχνει και το
    επίπεδο του «πνευματικού» (my ass) κόσμου.

    Μου αρέσει!

    1. Ποσο δικιο εχετε αγαπητο Μου…σας «χωριζει χαος» απο τον Ντινο Χριστιανοπουλο…φαινεται εξαλλου…
      Εκεινος βωμολοχει στην ελληνικην και σεις εις απταιστον βαρβαρικην.»Αλλα ας ειναι δεν πειραζει».

      …και με την ευκαιρια Αφεντη…για να μπορουμε να ριχνουμε τα μπινελικια μας ;ελευθερα σ΄αυτο το ιστολογιο,τι πρεπει να γινει;Να μας προτεινουν για βραβειο στα γραμματα;Δε με λες το παρακατω παιρνει τιποτα ή να ξαναπροσπαθησω;…

      ΤΟ ΜΟΥ

      Παντα μετα το Λαμδα και πριν απο το ΝΙ
      το γραμμα εκει αναμεσα μου θυμιζε…

      …να ειδες ,μια λεξη να βρω να κανω ριμα δεν μπορω.Να ρωτησω τον Ντινο;

      Μου αρέσει!

    2. Ναι όντως στην κοσμάρα του για κάποια θέματα, ναι μιλάει με μια εγωιστική έπαρση αλλά δεν υποστήριξε ότι μπορεί να προτείνει λύσεις για όλα τα προβλήματα. Δεν αρκεί να καταναλώνουμε πληροφορίες και να φωνασκούμε για να αποδείξουμε ότι συμμετέχουμε στα κοινωνικά δρώμενα, η στάση ζωής μας, οι προβληματισμοί που θέτουμε και οι ευαισθησίες μας, μας χαρακτηρίζουν σαν πολίτες. Ο κύριος που σχολιάζουμε δείχνει και να έχει προβληματιστεί και να έχει κάνει δημιουργικό έργο, μακάρι όλοι οι πολίτες, οι όποιοι δεν έχουν αποφασίσει να αλλάξουν τον κόσμο επιθετικά, να ήταν στην κοσμάρα τους λοιπόν αντί να είναι αποχαυνωμένοι στην πολυμάθεια τους.

      Μου αρέσει!

  3. Τι να σου κάνουν,ρε αδελφέ ,οι μαγειρεμένοι σαλίγκαροι με αυγολέμονο όταν μάθαμε στο «βιταμινούχο» berger σερβιρισμένο κατευθείαν από την «television» στο «our ass»!

    Μου αρέσει!

  4. Αν δεν ήθελε να μιλήσει στην τηλεόραση τότε γιατί βγήκε? Μήπως απλώς ήθελε να κάνει διαφήμιση δήθεν αντι συμβατικότητας κοροϊδεύοντας την όποια δημοσιογράφο… δεν τον ξέρω… αλλά είδα την συνέντευξη στο ιντερνέτ και δεν μου άρεσε. Από την άλλη είδα και του Αγγελόπουλου στην Σται και όπως όφειλε σαν πνευματικός του τόπου μίλησε…. Δυστυχώς τύποι ψευτο κουλτουριαδες σαν τον ποιητή δεν προσφέρουν τίποτα σε κανέναν…

    Μου αρέσει!

  5. Δεν ζήτησε να βγει στο «γυαλί», «τον βγάλανε».
    Δεν είχε «έτοιμο» τίποτε να πει ,«δεν είπε».
    Έχει γεμίσει ο τόπος «έξυπνα αποφθέγματα» τα οποία, ή δεν «έχουν τόπο να ριζώσουν» ,ή «δεν είναι ,απλά της εποχής»,ή χρησιμοποιούνται με λάθος τρόπο.

    Μου αρέσει!

  6. coyoteracing:

    Ποσο δικιο εχετε αγαπητο Μου…σας “χωριζει χαος” απο τον Ντινο Χριστιανοπουλο…φαινεται εξαλλου…

    Και ελπίζω το χάος αυτό να παραμείνει αν όχι να βαθύνει κιόλας.
    Και το σχολιό μου αφορά στο ύφος του κυρίου και όχι στο «έργο» του το οποίο αγνοώ. Απο νάρκισσους και ψευτοκαλλιτέχνες έχουμε υπερπαραγωγή, αλλά έτσι κι’αλλοιώς η σεμνότητα δεν είναι απο τα προτερήματα της φυλής.
    Τώρα, απο το δείγμα των ποιητικών σου ικανοτήτων να υποθέσω οτι έχεις εμπνευστεί απο το στυλ του εν λόγω;
    Και, απο πού κι’ως πού «βαρβαρική» η Lingua franca της εποχής;

    Μου αρέσει!

    1. επισης παρατα το βιντεο και ξαναδιαβασε το αρθρο…
      …οκ καλο Μου;…

      Φτασαμε τωρα δυο μετριοτητες να αντιδικουμε με αφορμη μια αυθεντια.Την αυθεντια και αυθεντικοτητα του Χριστιανοπουλου.Κατσε περιμενε,διαβασε το παρακατω για να δεις τι ειδους καλλιτεχνης ειμαι…

      Σνφμύωα με μαι έυρενα σοτ Πμανιπσητετο τυο Κμτρπιαιζ, δνε πεαιζι ρλόο
      με τι σριεά ενίαι τιθεπομοετνα τα γταμαμρά μσέα σε μαί λξέη, αεκρί το
      πώτρο κια το ταελείτυο γάμρμα να ενιαί σητ στωσή θσέη.

      Τα υλοπιόπα μροπούν να ενίαι σε τχίυεας θιέεσς κια να μροπετίε να τςι
      δαβαιάεστε χρωίς πλβημόρα. Ατυό γνίταει γαιτί ο απρώνθονις εκέγλφοας
      δνε δαεβζιάι γάμρμα γάμρμα κθάε λξέη αλλά τνη λξέη σνα σνύλοο.

      Ατίπτσυεο ε;

      Τωρα εγω βεβαια αν σου κρατησω το κεφαλι και τις φτερνες στη θεση τους αλλα σου κοψω κανενα χερι και στο τοποθετησω καπου αλλου(με την καλη την εννοια),τοτε να δω πως θα διαβαζεσαι στη Lniuga fnacra.

      Δεν πιστευω να μου κρατας κακια Aναγραμματισμενο Μου.

      Μου αρέσει!

  7. Προς το αγαπητο Μ

    Συνεχιζοντας λοιπον απο εκει που εμεινε το coyoteracing, να σου πω οτι τη συνεντευξη Χριστιανοπουλου πρεπει να την δεις σαν το μπερδεμενο κειμενο του coyoteracing. Διαβασε τις μπερδεμενες λεξεις και σκεψου το περιεχομενο τους. Μην ασχολεισαι με το πως και γιατι ειναι μπερδεμενες.
    Φυσικα, ολα αυτα γινονται οταν ο εγκεφαλος μπορει πραγματι να διαβασει μπερδεμενες λεξεις. Αν δεν μπορει, θα περιοριστει να βλεπει το μπερδεμα!!

    Μου αρέσει!

  8. Κολομπουρδες και χυσοκαυλες….. δηλαδη ‘τιποτα’….. ΜΕ μπολικα κουκουρουκουλτουρου και καλα ειρωνο’αγνωμοσυνη’…με ‘ψευδωτρακαρισμα’ τση »μοντελο’δημοσιογραφας'»….. κοινως κολοκυθια στο πατερο….ΤΣΙΙΙΙΙΤΟ…

    Μου αρέσει!

    1. Το φρασεολογιο αυτο το ξερουμε ολοι, δεν χρειαζεται να μας το γραφεις γιατι χαλας την ποιοτητα του blog

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.